Modalitățile de promovare ale unei pensiuni la oraș trebuie să difere de modalitățile de promovare ale unei pensiuni care se regăsește într-un cadru natural. Alege să te adresezi potențialilor clienți prin metodele potrivite. Pentru a selecta aceste metode este nevoie să urmărești anumiți factori. Acești factori influențează felul în care este realizată o promovare.
Cu sprijinul Promenor, misiunea devine simplă, pentru că dispunem de cele mai noi tehnici și strategii de marketing pentru a te ajuta să crești vizibilitatea brandului tău turistic.
Promenor este platforma web de servicii cu o abordare 360 grade a celor mai bune soluții digitale pentru turism.
Ne propunem să punem bazele digitale pentru afacerile naționale de turism din România.
Misiunea noastră este să revoluționăm industria ospitalității și turismului din România.
Ne străduim să vă ajutăm să obțineți cea mai bună performanță digitală, prin servicii și produse integrate care oferă rentabilitate investiției, valorifică și extinde afacerea dvs.
Avem o pasiune pentru ospitalitate și călătorii și ne concentrăm neîntrerupt pe furnizarea de servicii excepționale hotelierilor și oaspeților lor în fiecare zi.
Factori care influențează selectarea unei metode optime de promovare a unei pensiuni:
Tipul de pensiune: pensiune în cadru natural sau pensiune la oraș
Dimensiunea unei pensiuni
Tipul de clienți cărora te adresezi: clienți business, clienți care călătoresc în interes de serviciu, pentru cursuri sau simpozioane, turiști sau persoane care doresc să desfășoare un eveniment, precum o zi de naștere sau o cununie
Atracții turistice și obiective istorice din zonă
Serviciile oferite (cameră conferințe, piscină, spa, ciubăr, restaurant, activității recreative, sală de evenimente)
Oferte promoționale
Evenimentele care au loc în vecinătate
Construcție pensiune tradițională/modernă
Aproprierea de o gară, aeroport, autogară, facilități de transport
Canale de comunicare
Pensiune la oraș
Atunci când doriți să vă promovați pensiunea, care se află în mediul urban trebuie să urmăriți o serie de pași. În primul rând trebuie să țineți cont de dimensiunea acesteia. Astfel, veți știi dacă vă puteți adresa unui grup mai mare de persoane sau unui grup mai mic și ce fel de evenimente se vor putea organiza.
Știți ce fel de clienți țintește pensiunea dumneavoastră? Dacă nu v-ați pus această întrebare până acum sau dacă sunteți la început de drum trebuie să lămuriți și acest aspect. Există mai multe tipuri de clienți pe care îi puteți targeta. Dacă dețineți o sală de conferință, minim 5 camere, o bucătărie sau un restaurant v-ați putea orienta către clienții business.
Sunt multe companii care doresc să își țină un teambuilding sau o ședință importantă, unde uneori sunt invitate și alte persoane din afara companiei, în altă locație. Astfel, aceștia pot alege o pensiune în orașul în care se află sediul companiei sau într-un alt oraș undeva aproape de aeroport, gară sau alte mijloace de transport, sau pot alege să fie aproape de anumite obiective turistice sau de locații unde se pot realiza activității recreative.
Pensiunile din mediul urban pot fi alese și de către anumiți clienți care călătoresc în interes de serviciu și astfel doresc o cameră în orașul unde își vor desfășura activitatea. În plus, pot exista diferite cursuri sau simpozioane într-un oraș și pot fi persoane care doresc să găsească un loc de cazare în apropierea locaților unde vor avea loc aceste evenimente.
Nu în ultimul rând, puteți să vă adresați și turiștilor, pe care îi puteți atrage dacă vă aflați într-o zonă cu atracții turistice, istorice, activități recreative sau într-o zonă unde se desfășoară anumite evenimente.
Acum că ați descoperit care ar fi potențialii dumneavoastră clienți și care sunt motivele pentru care ar putea dori să acceseze serviciile pensiunii trebuie să schițăm și metodele prin care vă veți putea promova pentru a atinge segmentul țintă dorit.
Chiar dacă clienții dumneavoastră se cazează la pensiune pentru un interes de serviciu, ei pot dori și să beneficieze de anumite atracții turistice sau alte activități recreative în timpul liber. Astfel, scoateți în evidență anumite obiective turistice care se află în apropierea locației dumneavoastră, atracții istorice etc. De asemenea, puteți să faceți cercetări și să aflați că are loc un simpozion sau un curs relevant pentru o nișa din segmentul dumneavoastră țintă și să vă promovați menționând că vă aflați în aproprierea locului unde au loc aceste acțiuni.
Acordați o atenție deosebită serviciilor pe care le oferiți clienților dumneavoastră. După ce vă alegeți segmentul țintă este necesar să identificați care sunt servicile pe care aceștia le urmăresc. Spre exemplu, dacă țintiți clienții business, companii care realizează teambuilding-uri sau ședințe care au loc în afara companiei, este evident că aceștia caută o pensiune care să dețină o sală de conferințe, dar pot urmări și alte opțiuni, precum: activități recreative, sală de evenimente sau restaurant sau de ce nu și atracții turistice pentru ocuparea timpului liber.
În plus, aceștia pot dori să se cazeze undeva aproape de o gară, autogară sau aeroport pentru a fi aproape de mijlocul de transport cu care călătoresc. Dacă doriți să ieșiți în evidență pe piața pe care activați, puteți oferi și servicii de transport de la autogară, gară sau aeroport până la pensiunea dumneavoastră.
Dacă piața țintă este formată din clienții care călătoresc în interes de serviciu, pentru cursuri care au loc în vecinătatea pensiunii dumneavoastră sau pentru diferinte simpozioane, este important să urmăriți când au loc acest tip de activități și să vă promovați ca fiind în imediată apropiere a locului unde acestea se desfășoară. Nu omiteți să scoateți în evidență serviciile de care pot beneficia clienții dumneavoastră, pe lângă avantajul principal pe care aceștia îl urmăresc și anume, locația. Subliniați dacă aveți o piscină, spa, restaurant, dacă aveți anumite obiective turistice în zonă sau dacă realizați anumite activități recreative.
În situația în care clienții dumneavoastră sunt turiști, trebuie să subliniați cât mai bine facilitățile pe care le oferă pensiunea dumneavoastră: piscină, ciubăr, spa, restaurant, activități recreative, dar și atracțiile turistice și istorice din zonă. Urmăriți și marile evenimente care au loc în apropierea pensiunii și promovați-vă în perioada în care au loc acestea, prin evidențierea zonei în care vă aflați.
Dacă dețineți o sală de evenimete sau o curte cu spațiu de joacă, iarbă verde etc., ați putea urmări și clienți care doresc să realizeze un eveniment, o zi de naștere, o activitate cu copii. Este foarte important să specificați dacă aveți restaurant, ce activității desfășurați și în ce condiții.
În continuare, vă prezentăm o serie de exemple de oferte promoționale pe care le puteți realiza. Dacă se închiriază complet pensiunea de către o companie, pe mai multe zile se poate oferi sala de conferințe gratuit, În cazul în care o persoană participă la un curs care se desfășoară pentru o perioadă de câteva săptămâni, puteți să îi faceți o reducere, aplicând un procent pe care îl considerați relevant. O altă situație ar putea fi atunci când o persoană dorește să închirieze pensiunea integral pentru ziua de naștere și îi puteți face o reducere pentru activitățile recreative pe care le desfășurați.
O altă metodă prin care vă puteți promova pe piață este în funcție de tipul de pensiune pe care o dețineți. Puteți să subliniați dacă dețineți o pensiune tradițională undeva la oraș, pentru a stârni interesul potențialilor clienți care desfășoară anumite activități și sunt constrânși să aleagă o anumită zonă pentru cazare, deși și-ar dori mâncare tradițională sau să se afle într-un loc care îl inspiră și care îi oferă impresia că se află undeva la munte, unde se poate relaxa.
Dacă aveți o pensiune modernă, concepută într-un stil vestic, puteți evidenția aceste aspecte prin sublinierea beneficilor pe care le oferiți. Spre exemplu, menționați că dețineți un spa de ultimă generație, provenit din țara X și avantajele pe care le oferă acesta, precum relaxarea și detensionarea mușchilor corpului etc. Un alt exemplu, ar fi tipul de camere, în stil itanienesc, franțuzesc, la fel și oferirea de mâncare la restaurant cu specific din altă țară. Un alt avantaj care ar prezenta interes pentru companiile care doresc un teambuilding la o pensiune ar fi un mini-teren de golf sau o masă de biliard. Sala de conferințe ar putea prezenta tehnologie de ultimă generație, aceste facilități fiind foarte relevante pentru clienții business.
Cu toții știm că promovarea în mediul online a devenit esențială în ultimii ani! Prin urmare îți recomandăm să nu ratezi această oportunitate! Îți poți promova pensiunea pe Facebook, realizând o pagină unde să transmiți informații despre serviciile prestate, despre locație, facilități, atracții turitice și evenimente din zonă apropiată. Nu uita să postezi imagini realizate profesional, din care se pot desprinde informațiile oferite în text. La fel, poți crea o pagină și pe Instagram, acolo unde pozele sunt atracția principală. Folosește cât mai multe poze, realizate profesional și cât mai captivante.
De asemenea, este important să îți creezi și un site web, unde să descrii cât mai detaliat serviciile pe care le prestezi și să folosești poze cât mai atractive cu pensiunea ta. Poți încerca o altfel de promovare pe Linkedin, unde să te adresezi clienților business. Să le transmiți oferte pentru teambuilding-uri și să postezi imagini care să le atragă atenția. Spre exemplu, poze cu o sală de conferințe care să dețină tehnologie de ultimă generație. Mai mult, axează-te și pe platformele de căutare specifice pentru unitățile de cazare: Booking, Travelminit, Tripadvisor etc. Oferă cât mai multe detalii despre facilitățiile pensiunii și poze cât mai detaliate și realizate profesional.
Cel mai important factor este menținerea unei relații cu clienții. Astfel, este important să urmărești feedback-urile acestora și să le oferi un răspuns de mulțumire atunci când feedback-ul este pozitiv. Dacă feedback-ul este negativ, trebuie să oferi un răspuns prin care să apreciezi că ți-au fost aduse la cunoștință anumite aspecte pe care le-ai omis și să îți expui dorința de a remedia situațiile neplăcute.
Pensiune aflată într-un cadru natural
O pensiune aflată într-un cadru natural, ar trebui promovată diferit față de o pensiune care se află într-un oraș. Deși poți avea același tip de clienți ca și o pensiune de la oraș, precum: clienți business, clienți care călătoresc în interes de serviciu, pentru cursuri sau simpozioane, turiști sau persoane care doresc să realizeze diverse evenimente, motivele pentru care aceștia aleg o astfel de pensiune diferă.
Clienții business, ar putea dori să organizeze un teambuilding undeva la munte, pentru relaxarea angajațiilor. La fel, angajații care călătoresc în interes de serviciu, pentru cursuri sau simpozioane, pot alege o locație într-un cadru natural, chiar dacă se deplasează undeva în apropiere, în timpul zilei, pentru a realiza anumite activități. Aceștia pot face asemenea alegeri deoarece vor să petreacă puțin timp relaxați, într-un cadru natural, unde își doresc demult să ajungă. Astfel, uneori, au această oportunitate atunci când călătoresc pentru dezvoltarea profesională.
Pe lângă tipurile de clienți menționate mai sus, pensiunile care aparțin unui cadru natural, sunt deseori la mare căutare pentru persoanele care doresc să organizeze anumite evenimente: cununii, zile de naștere, botezuri, revelion etc. În special, clienții care provin din mediul urban, își doresc să se relaxeze undeva la munte, la aer curat. Mai mult, pensiunile care se află într-un cadru natural sunt foarte căutate de către turiști. Aceștia doresc să se relaxeze, undeva la aer curat, la munte sau la mare, să se deconecteze de la viața cotidiană și să își încarce bateriile.
Este foarte important să evidențiați atracțile turistice și obiectivele istorice din zona în care se află pensiunea. Atunci când potențialii clienți aleg o pensiune aflată într-un cadru natural, sunt atrași și de obiective turistice, istorice și de alte activități recreative. Acestea din urmă pot fi chiar servicii prin care pensiunea ta se poate diferenția de celelalte din zonă. Spre exemplu, puteți deține atv-uri și să oferiți plimbări pe anumite trasee turiștilor.
Alte servicii prin care vă puteți atrage clienți ar putea fi: deținerea unor camere de conferințe, piscină, spa, locuri de joacă, restaurant, foișor, locuri unde se pot realiza evenimente mai restrânse, unde să existe un grătar, o mică terasă etc.
Nu uitați de ofertele promoționale! Pentru atragerea cât mai multor clienți realizați diferite pachete care să ofere benefici captivante! Pentru clienții business spre exemplu, care vor închiria pensiunea în totalitate, pentru mai multe zile, puteți oferi gratuit o plimbare cu atv-urile, timp de o oră, după finalizarea unei ședințe, pentru a se putea relaxa. Pentru turiștii care închiriază pensiunea în totalitate sau pentru mai multe zile puteți oferi acces gratuit la SPA.
Urmăriți evenimentele care au loc în vecinătatea pensiunii! Menționați prin diverse modalități de comunicare potențialilor clienți că va avea loc un anumit eveniment în apropiere și că îi așteptați cu diverse oferte. Le puteți comunica că la dumneavoastră vor găsi liniște și relaxare, pentru a-și reîncărca bateriile, în fiecare zi, dacă evenimentul se va desfășura pe mai multe zile.
Este esențial să vă promovați și prin stilul specific pensiunii dumneavoastră. Dacă aveți o pensiune cu structură tradițională, anumite tipuri de geamuri, paturi vechi recondiționate, design interior cu farfurii pictate tradițional sau dacă aveți și mâncare cu specific tradițional poate oferi un plus de valoare pentru clienții care doresc să trăiască clipe fericite și pline de emoții alături de cei dragi, într-un cadru românesc.
Pe de altă parte dacă dețineți o pensiune modernă, undeva în mijlocul naturii, cu spa, piscină interioară și cu camere realizate într-un stil modern, veți putea atrage clienți care țintesc spre un nivel ridicat de confort, dar care își doresc și relaxare și liniște într-un cadru natural de poveste.
O pensiune la munte sau la mare, într-un loc de vis, unde clienții se vor putea relaxa, este tot ce ți-ai putea dori! Dar, uneori pot apărea anumite dificultăți ce țin de transportul până la pensiune. Prin urmare, evidențiază mijlocul de transport în comun care este cel mai aproape de pensiunea ta, oferă cât mai multe detalii despre cât de accesibil este drumul până la pensiune cu o mașină sau de ce nu, diferențiază-te de concurență prin oferirea de transport, contra cost sau gratuit, pentru clienții care vin la pensiune cu un mijloc de transport în comun, care are destinația finală la câțiva kilometrii de locația ta.
Pensiunea ta se află undeva la munte sau undeva la mare, pe o plajă sălbatică, unde cu toții ne-am dori să ajungem, să ne încărcăm cu energie pozitivă și să scăpăm de stresul cotidian. Așadar, nu uita să ne comunici cât mai multe detalii despre locația ta. Promovează-ți pensiunea pe social media: Facebook – utilizând câteva detalii despre locație, facilități, preț și poze cât mai profesionale; Instagram – unde puteți menționa locația și poze cât mai captivante.
Dacă vă adresați clienților business, ați putea încerca să ajungeți la ei prin realizarea unui cont de Linkedin, unde să vă promovați pensiunea prin crearea unor oferte și prin expunerea unor poze cât mai profesionale care să evidențieze o sală de conferințe pe care o dețineți și unde clienții își pot desfășura activitatea principală, iar apoi să poată beneficia de servicii de relaxare.
Nu uita să studiezi cât mai bine piața și să expui oferta ta de cazare pe cât mai multe platforme de cazare, precum: Booking, TuristInfo etc., care sunt deseori accesate de către potențiali clienți. Fii foarte atent la detalile oferite segmentului tău țintă. Menționează locația și prețul corect, detalii despre serviciile oferite și cel important realizează poze profesionale, care să evidențieze aspectele prezentate.
După cum am mai menționat, studiază permanent și cu atenție feedback-urile clienților tăi. Dacă ai primit un feedback pozitiv acordă un răspuns de mulțumire. În cazul în care feedback-ul este negativ, încearcă să remediezi situația creată sau dacă nu consideri că poți face ceva constructiv, ar fi totuși relevante niște scuze, pentru ca să arăți că îți pasă și că vei încerca pe viitor să dezvolți serviciile tale.
Sperăm că v-am stârnitit curiozitatea și că veți încerca să folosiți aceste mecanisme de promovare pentru pensiunea dumneavoastră! Fiecare companie trebuie să își seteze segmentul țintă și să găsească modalitățile prin care poate să ajungă la acesta, luând în calcul serviciile prestate. Dacă întâmpinați anumite dificultăți în ceea ce privește promovarea în mediul online a locație dumneavoastră, nu ezitați să ne contactați. Venim cu idei optime de promovare și participăm la consolidarea unei imagini de succes pentru unitatea dumneavoastră de cazare.