Social Media: Reputația online în industria hotelieră

Reputația online a devenit un element esențial prin care o unitate de cazare își consolidează o imagine puternică brandului său. Transformările digitale permanente reprezintă o provocare pentru hoteluri și pentru pensiuni, deoarece acestea trebuie să își mențină reputația online și chiar, să își crească nivelul acesteia. Astfel, deoarece oamenii petrec tot mai mult timp pe social media, a fost identificată oportunitatea de promovare a unităților de cazare pe diferite platforme social media.

Cu sprijinul Promenor, misiunea devine simplă, pentru că dispunem de cele mai noi tehnici și strategii de marketing pentru a te ajuta să crești vizibilitatea brandului tău turistic.

Promenor este platforma web de servicii cu o abordare 360 grade a celor mai bune soluții digitale pentru turism.

Ne propunem să punem bazele digitale pentru afacerile naționale de turism din România.

Misiunea noastră este să revoluționăm industria ospitalității și turismului din România.

Ne străduim să vă ajutăm să obțineți cea mai bună performanță digitală, prin servicii și produse integrate care oferă rentabilitate investiției, valorifică și extinde afacerea dvs. 

Avem o pasiune pentru ospitalitate și călătorii și ne concentrăm neîntrerupt pe furnizarea de servicii excepționale hotelierilor și oaspeților lor în fiecare zi.

Strategii de marketing pentru rețele sociale

Unităţile ospitaliere trebuie să adopte idei moderne, care să contribuie la îmbunătățirea experienţei oaspeților.

În prezent, tehnologia digitală este utilizată pentru a crește nivelul satisfacției turiștilor și pentru a crea o imagine puternică hotelurilor.

Utilizarea eficientă a tehnicilor de social medial marketing în cadrul platformelor de social media contribuie la o creștere continuă a reputației online.

Prin intermediul acestora crește traficul pe rețelele sociale și pe site-ul web al hotelului, crește numărul rezervărilor și nu în ultimul rând crește notorietatea brandului.

Interacțiunile online cu oaspeții, prin intermediul social media sunt o modalitate excelentă de a obține feedback valoros. Acesta te ajută permanent la consolidarea strategiilor și obiectivelor potrivite pentru publicul țintă.

Postările realizate pe platformele sociale încurajează loialitatea oaspeților în raport cu unitatea de cazare și creează o conexiune puternică cu aceștia.

Conținutul postărilor trebuie să fie de înaltă calitate. Inițial trebuie realizate diferite analize cu privire la rezervări, la implicarea publicului țintă și la acoperirea rețelelor sociale.

Toate aceste analize pot fi efectuate asupra propriului brand sau asupra concurenței. În plus, pe lângă postările simple, sunt foarte importante și reclamele pe rețelele sociale, care conduc la rezultate optime pe termen scurt.

Platforme Social Media

Platformele cele mai mari de social media sunt Facebook, Twitter și LinkedIn. Platformele orientate spre imagine sunt Pinterest, Instagram și Snapchat, iar platformele video sunt YouTube și TikTok.

Pentru a obține rezultate eficiente, platformele trebuie conectate între ele și trebuie asociate, de asemenea, cu site-ul web al unității de cazare.

Toate acestea, cumulate într-o strategie puternică de marketing, contribuie la creșterea reputației unui hotel sau a unei pensiuni în mediul online.

Țintirea unor segmente se realizează prin reclame și postări focusate pe captarea atenției. Folosirea telefonului și accesul facil la internet au condus la adoptarea universală a rețelelor sociale de către publicul larg.

Astfel, apare nevoia consolidării unor conexiuni între hoteluri și oaspeți.

Postările trebuie să cuprindă informațiile cheie pe care fiecare segment țintă dorește să le acceseze. Textul trebuie să fie ușor de înțeles și să cuprindă caracteristici definitorii ale unității de cazare.

La fel, imaginile și videoclipurile trebuie să fie realizate profesional și să exprime elementele specifice ale camerelor și ale altor spații din cadrul pensiunii sau hotelului.

Dacă o persoană este mulțumită de conținutul vizualizat îi va acorda hotelului încredere și va recurge la rezervarea pe care și-o dorește.

În plus, odată cu trecerea timpului, este esențial pentru un hotel să acumuleze o serie de feedback-uri pozitive din partea clienților, pe platformele sociale.

Acestea vor ajuta la creșterea nivelului reputației online și la poziționarea brandului în topul unităților de cazare dintr-o anumită zonă turistică.

Astfel, prin intermediul feedback-urilor, un potențial client îi acordă încredere unui brand și poate fi convins că serviciile vor fi conforme cu așteptările.

Această acțiune, pe lângă contribuirea la construirea unei imagini puternice unității de cazare, ajută și la creșterea numărului de rezervări.

Schimbarea este elementul esențial care contribuie la creșterea reputației online. Prin urmare, modurile în care unitățile de cazare se implică în marketing, branding și publicitate, evoluează permanent.

Rețelele sociale sunt de o importanță majoră pentru hoteluri și pensiuni. Acestea reprezintă forțe motrice în industria ospitalității.

Pentru realizarea organizată a postărilor se poate folosi un calendar, unde să fie expuse ideile de prezentări pentru o anumită perioadă, în funcție de sezon, de motivul călătoriei (călătorii pentru muncă, afaceri, îngrijiri medicale, educație, plăcere) și de alți factori care pot fi luați în calcul pentru o planificare riguroasă.

Totuși nu trebuie să lipsească nici postările neprogramate, realizarea de live-uri din interiorul hotelurilor, din exterior sau cu anumite destinații turistice din proximitatea unităților de cazare.

Postările de pe canalele Social Media trebuie să fie eficiente și captivante.

Acestea trebuie să prezinte conținut specific fiecărei platforme, pe unele mai mult text, pe altele mai multe imagini sau videoclipuri și să ofere experiențe perfecte pentru oaspeți.

Inițial se va realiza o analiză a propriei unități ospitaliere, apoi asupra concurenței, determinându-se o retrospectivă asupra reputației online curente.

Apoi se va munci la gestionarea continuă a reputației online, prin diferite idei noi care vor contribui la consolidarea unei imagini puternice, a brandului, în ochii turiștilor.