Reputația digitală în HoReCa

Reputația unei afaceri este cheia către succesul său de durată. Mai mult, în zona de servicii turistice, reputația se câștigă și se păstrează greu, pe baza mai multor factori importanți.

Nu lăsa prezența ta online să fie o pagină albă, la întâmplare, pe care să scrie fiecare ce și când consideră, atunci când poți controla tu ce vrei să apară în prim-plan despre tine și afacerea ta.

Cu sprijinul Promenor, misiunea devine simplă, pentru că dispunem de cele mai noi tehnici și strategii de marketing pentru a-ți îmbunătăți reputația digitală.

Promenor este platforma web de servicii cu o abordare 360 grade a celor mai bune soluții digitale pentru turism.

Ne propunem să punem bazele digitale pentru afacerile naționale de turism din România.

Misiunea noastră este să revoluționăm industria ospitalității și turismului din România.

Ne străduim să vă ajutăm să obțineți cea mai bună performanță digitală, prin servicii și produse integrate care oferă rentabilitate investiției, valorifică și extinde afacerea dvs.

Avem o pasiune pentru ospitalitate și călătorii și ne concentrăm neîntrerupt pe furnizarea de servicii excepționale hotelierilor și oaspeților lor în fiecare zi.

Ce este reputația digitală

Prin definiție, reputația digitală este amprenta digitală reprezentată de prezența online și de ceea ce cred ceilalți despre un brand. Conținutul postat, comentariile, recenziile clienților, totul contribuie la reputația ta online.

„Îți trebuie 20 de ani să îți construiești o reputație, și doar cinci minute să o distrugi. Dacă te vei gândi la aceasta, vei face lucrurile diferit”.

Cum creăm conținut relevant pentru HoReCa

horeca

Crearea de conținut relevant pentru industria ospitalității din România este o provocare. Pașii catre trebuie urmați sunt: identificarea audienței, scopul/CTA și autenticitatea.

Prin programul Promenor Onboarding putem identifica împreună cele de mai sus, pe baza strategiei de marketing personalizate pentru hotelul sau pensiunea ta turistică.

Îți vom face apoi recomandările de conținut necesare și le vom implementa.

Atunci când ai un business hotelier sau de servicii turistice, nu lăsa nimic la voia întâmplării. Iar în cazul unei situații de criză sau a unei recenzii negative, este recomandată intervenția rapidă pentru a oferi un răspuns și o soluționare a crizei.

Modalitatea de rezolvare a unei situații excepționale poate rămâne pe viitor și ca un indicator al seriozității tale și a atenției oferite pentru rezolvarea oricărei probleme. Clienții vor reveni în locațiile unde problemele lor au fost rezolvate și gestionarea lor este un indicator de seriozitate și pentru clienții viitori, agențiile colaboratoare și toți cei care urmăresc brandul tău.

Reputația digitală este și un indicator al sănătății business-ului tău Horeca.

Prin instrumentul nostru de reputație digitală ne ocupăm și de:

  • Monitorizarea reputației online
  • Gestionarea recenziilor negative
  • Crearea de conținut pozitiv online
  • Eliminarea rezultatelor negative din prima pagina Google

În urma analizei noastre vei primi și un set de recomandări. Prin programul de abonament Promenor 360 poți accesa serviciul pentru reputația digitală.
Managementul reputației digitale sau online (pe scurt, ORM) este procesul de management al informației online despre brandul respectiv. Scopul principal al managementului reputației digitale este obținerea unei imagini corecte, sustenabile și controlabile pentru o organizație sau companie.

În mod simplist, procesul implică publicarea și optimizarea conținutului online pentru a controla rezultatele care apar în prima pagină Google.
Ne referim aici la managementul recenziilor, social media, relații publice, SEO și tehnici de client service.

De ce este importantă prima pagină Google: 98% din cei care caută informații pe Google nu vor trece de prima pagină în căutările lor, deci pe prima pagină de căutare trebuie să ai cele mai bune informații despre tine.

Pe lângă partea ORM clasică, putem activa și un tool special care să ne permită să realizăm Optimizarea reputației digitale.
Prin preluarea controlului asupra reputației tale digitale, îți gestionezi activ imaginea, vei fi cu un pas înaintea concurenței.

De ce este importantă reputația digitală

Peste 80% din clienți acordă importanța recenziilor online. Majoritatea clienților vor alege locații cu recenzii foarte bune.

Care sunt tehnicile reputației digitale pentru brandurile turistice
Realizarea unui audit de brand este primul pas către stabilirea unei strategii de reputație online. Se inventariază întreaga prezență online: site, blog, profile sociale, apariții media, căutările pe google și altele.

Se monitorizează și mențiunile despre brand online. Putem seta alerte pentru numele tău și cuvintele cheie relevante, astfel încât să putem reacționa rapid în cazul unei mențiuni noi. Viteza de reacție este foarte importantă mai ales în cazul unei mențiuni negative.

Întotdeauna trebuie să răspundem recenziilor online negative. Ele nu vor dispărea și nu pot fi ignorate. Mai mult, capacitatea de a transforma o recenzie negativă într-o experiență pozitivă va aduce o reputație online bună.

Beneficiile SEO asupra optimizării reputației online

Investiția în SEO pentru optimizarea reputației digitale vizează cuvintele-cheie relevante pentru brand.

Putem beneficia de reputația digitală optimă dacă avem un website cu conținut valoros, mențiuni pozitive prin anumite tehnici digitale, suntem activi pe platformele sociale relevante, inclusiv Google Business. Promenor Onboarding setează aceste coordonate pentru tine.

O direcție bună este și încurajarea clienților tăi direcți să ofere recenzii, inclusiv se pot oferi anumite servicii speciale sau discount-uri pentru clienții care lasă review-uri pe platformele importante.

Recenziile directe ale clienților sunt cele mai relevante pentru reputația digitală.

Recenziile pot fi promovate apoi ca testimoniale pe site-ul propriu și sunt transformate în conținut relevant pentru social media.

De ce un tool pentru reputația digitală ar face diferența în România?

atracții turistice

Un sondaj recent a dezvăluit că un român din doi susține că industria ospitalității din România reflectă parțial spiritul ospitalier românesc.

Surprinzător, doar 18% dintre români consideră că industria autohtonă a serviciilor și ospitalității reflectă spiritul ospitalier românesc.

Jumătate dintre români consideră că industria ospitalităţii şi a serviciilor din România reflectă spiritul ospitalier românesc doar parţial, în timp ce 30% cred că foarte puţin sau deloc, în timp ce doar 18% apreciază că ”tradiţionala” ospitalitate românească nu este doar un mit, arată concluziile sondajului.

Conform sondajului ”Ospitalitatea la români”, realizat la nivel naţional de Academia de ospitalitate ohma by winsedswiss, centru licenţiat Ecole Hoteliere de Lausanne (EHL), 10% dintre respondenţi apreciază că ospitalitatea românilor şi resursele naturale sunt factorii care îi atrag pe turişti în destinaţiile interne.

20% mizează mai degrabă pe gastronomia locală, în timp ce 14% pe tradiţii şi cultură. În opinia a 29% dintre cei chestionaţi, atractivitatea destinaţiei turistice România depinde de imaginea ţării la nivel internaţional.

Cea mai importantă trăsătură de caracter identificată de către 78% dintre respondenţi ca fiind definitorie pentru ospitalitate este ”să fii primitor”, se arată în acest studiu.

Întrebaţi dacă o atitudine ospitalieră este înnăscută sau se poate dobândi, 56% din totalul celor intervievaţi cred că ospitalitatea se poate învăţa, în timp ce 38% sunt de părere că simţul ospitalier este înnăscut, dar trebuie şi antrenat.

Tu cum ți-ai ”antrena” business-ul pentru ca să crești o afacere sănătoasă cu o reputație digitală bună? Învață cu Promenor!