Deții un restaurant de dimensiuni mici? Ai dori să recurgi la promovarea online dar nu știi cu ce să începi?
Îți acordăm o serie de sfaturi pentru a atrage cât mai mulți clienți.
Inițial, este necesar să îți stabilești publicul țintă. Este important să cunoști persoanele cărora te adresezi, pentru a știi ulterior prin ce metode poți ajunge la aceștia.
După ce ți-ai setat publicul țintă, stabilește care îți sunt obiectivele.
Cu sprijinul Promenor, misiunea devine simplă, pentru că dispunem de cele mai noi tehnici și strategii de marketing pentru a te ajuta să crești vizibilitatea brandului tău turistic.
Promenor este platforma web de servicii cu o abordare 360 grade a celor mai bune soluții digitale pentru turism.
Ne propunem să punem bazele digitale pentru afacerile naționale de turism din România.
Misiunea noastră este să revoluționăm industria ospitalității și turismului din România.
Ne străduim să vă ajutăm să obțineți cea mai bună performanță digitală, prin servicii și produse integrate care oferă rentabilitate investiției, valorifică și extinde afacerea dvs.
Avem o pasiune pentru ospitalitate și călătorii și ne concentrăm neîntrerupt pe furnizarea de servicii excepționale hotelierilor și oaspeților lor în fiecare zi.
Strategii de marketing pentru promovarea unui restaurant
Dacă ți-ai deschis un restaurant și vrei să te faci cunoscut este necesar să identifici care sunt canalele de comunicare potrivite pentru a ajunge la potențialii tăi clienți. Implementează plata cu cardul pe aplicație pentru a oferi un serviciu suplimentar clienților tăi.
Restaurantul tău este doar în regim catering? Creează-ţi o pagină de Facebook, unde să postezi în fiecare dimineață meniurile disponibile pentru ziua în curs. Este foarte important ca în cadrul postării să apară denumirea preparatelor, cantitatea acestora, prețul lor și al livrării, iar în cazul în care livrarea este gratuită, să fie menționate condițiile care trebuie îndeplinite pentru a beneficia de acest serviciu. Diferențiază-te de concurență și introdu în cadrul postării poze reale și realizate profesional cu preparatele, pentru a stârni apetitul clienților.
Atrage mai mulți clienți prin accesarea unor grupuri pe Facebook și postarea ofertelor cu meniul zilei. În plus, îți poți crea o adresă de e-mail și poți transmite în fiecare dimineață meniul, către diferite firme din zona unde activezi. De asemenea, poți să îți înregistrezi restaurantul pe o aplicație, precum Glovo, care deține un nivel ridicat de notorietate și astfel te vei putea adresa unui număr mai mare de clienți.
Deții o pizzerie sau un fast food și dorești să te diferențiezi de concurenți? Creează-ţi o pagină pe Instagram unde să postezi zilnic poze realizate profesional cu preparatele tale. În descriere poți adăuga denumirea preparatului. Mai mult, poți realiza și o pagină de Facebook, unde pe lângă postarea unor poze reale cu preparatele este indicat să expui imagini cu meniul pizzeriei sau al fast food-ului, unde să fie trecute denumirile produselor, ingredientele, gramajul și prețul acestora. În dreptul fiecărui preparat ai putea prezenta și o imagine cu acesta.
Dacă ai oportunitatea de a te afla într-o zonă turistică, unde mulți dintre vizitatori sunt din alte țări, ai putea crea un meniu în limba engleză, sau într-o limbă specifică zonei de unde provin majoritatea turiștilor străini.
De asemenea, poți crea promoții de 3 pizza plus 1 gratis, 3 shaorma plus un suc gratis sau orice alte oferte pe care le consideri atrăgătoare pentru clienții tăi, pe care să le prezinți într-o postare pe Facebook sau pe Instagram. În plus, aceste oferte le poți evidenția și pe aplicația Glovo, dacă dorești să te înregistrezi pe aceasta și să îți faci produsele vizibile. Introdu și opțiunea de plată online pentru a facilita serviciile oferite clienților. Locația reprezintă un alt element semnificativ pentru a crește numărul de clienți. Creează-ţi un cont Google pentru pizzeria sau fast food-ul tău și înregistrează-ți locația, pentru a apărea în căutările potențialilor clienți.
În cazul în care ai o cafenea și ai vrea fie cunoscută de către potențialii clienți, încearcă să ieși în evidență și creează conținut online cât mai captivant. Poți crea o pagină de Facebook și o pagină de Instagram, unde să expui video-uri interesante cu diferite cocktail-uri realizate în cafenea, cu procesul de realizare al unei cafele savuroase sau alte poze cu băuturi făcute cu multă pasiune. În plus, poți să prezinți meniul cafenelei pentru a atrage exact clienții care preferă băuturile comercializate de către tine.
Pe lângă produsele comercializate, clienții sunt atrași și de ambianța localului. Prin urmare, nu omite să strecori la o anumită perioadă de timp câte o poză sau un video cu locația cafenelei. Materialele expuse în mediul online trebuie să fie cât mai clare și realiste, să fie atrăgătoare și să îi facă pe clienți să fie în asentiment cu atmosfera etalată de către local. Poți realiza și diverse oferte de cafea plus suc, pe parcursul întregii zile sau doar dimineața, pe care să le postezi pe Facebook sau Instagram. Nu uita să îți creezi un cont Google și să îți înregistrezi locația pentru a facilita localizarea cafenelei tale de către potențiali clienți!
Pentru un restaurant cu mâncare diversificată cred că știm cu toții că este esențial să fie prezentate tipurile de preparate realizate, împărțite pe categorii. Acestea vor fi cuprinse într-un meniu, care va fi expus pe o pagină de Facebook creată pentru restaurant. Realizează meniuri și în limba engleză sau în altă limbă specifică zonei unde se află locația pentru a crește nivelul satisfacției clienților tăi. Pe acea pagină vor putea fi postate frecvent poze și video-uri cu preparatele și denumirea acestora.
La fel, se poate realiza o pagină de Instagram unde să fie prezentate poze și video-uri cu preparatele. Și în această situație, amplasarea localului, obiectele de decor, florile și copacii din curte, de pe terasă și din interior reprezintă factori esențiali care ajută un client în efectuarea alegerii unui restaurant potrivit, cu care să se identifice.
Încercați să îmbrățișați cât mai bine aceste aspecte prin expunerea unor imagini și filmulețe pe diverse canale de comunicare. Nu uitați că toate materialele postate trebuie să fie calitative. Realizați periodic oferte pentru diferite preparate! Asigurați-vă că sunt prezentate pe Glovo, Facebook și Instagram. Astfel, veți stârni interesul potențialilor clienți și vă veți face cunoscut meniul restaurantului. De asemenea, este foarte important să vă conectați cu un cont Google și să vă înregistrați locația restaurantului, pentru a apărea în lista de rezultate atunci când un potențial client efectuează o căutare pe un anumit browser, subiectul principal fiind restaurantele dintr-o anumită zonă.
Sperăm că v-am ajutat să identificați care sunt modalitățile de promovare a restaurantului dumneavoastră și care sunt pași care trebuie parcurși pentru a atinge publicului țintă. Dacă doriți mai multe informații despre creșterea nivelului notorietăţii pentru un restaurant de mici dimensiuni, echipa noastră vă stă la dispoziție și vă va oferi cele mai potrivite sfaturi pentru a vă diferenția de concurență!