De ce este important brandingul în business-ul turistic

Atunci când construiești o afacere în turism, crearea unui brand puternic și o recunoaștere puternică a brandului este extrem de importantă. 

Brandingul reprezintă cheia succesului pentru orice destinație turistică.
Afacerea ta este unică, numele tău este unic. De ce să nu valorifici potențialul business-ului la nivelul său maxim?

Cu sprijinul Promenor, misiunea devine simplă, pentru că dispunem de cele mai noi tehnici și strategii de marketing pentru a te ajuta să crești vizibilitatea brandului tău turistic.

Promenor este platforma web de servicii cu o abordare 360 grade a celor mai bune soluții digitale pentru turism.

Ne propunem să punem bazele digitale pentru afacerile naționale de turism din România.

Misiunea noastră este să revoluționăm industria ospitalității și turismului din România.

Ne străduim să vă ajutăm să obțineți cea mai bună performanță digitală, prin servicii și produse integrate care oferă rentabilitate investiției, valorifică și extinde afacerea dvs.

Avem o pasiune pentru ospitalitate și călătorii și ne concentrăm neîntrerupt pe furnizarea de servicii excepționale hotelierilor și oaspeților lor în fiecare zi.

Pentru a fi memorabile și vizibile, brandurile trebuie să se diferențieze între ele și să promită lucruri unice.
Definițiile și citatele despre brand sunt inspiraționale, dar brandingul începe acolo unde se întâlnesc dorinţele şi nevoile clientului cu calitaţile produsului sau serviciului oferit. Totuși, brandul nu se identifică cu produsul sau serviciul respectiv.

Un brand este setul de așteptări, amintiri, povești și relații care, luate împreună, explică decizia unui consumator de a alege un produs sau un serviciu în locul altuia.

Brandul tău este o poveste care se desfășoară în toate punctele de contact cu clienții.

Un brand pentru o companie este ca o reputație pentru o persoană. Îți câștigi reputația încercând să faci bine lucrurile dificile

Dacă ești tu însuți autentic, nu ai concurență.

Importanța strategiei de branding în marketingul turistic

branding

Strategia de brand este cheia succesului, pentru că brandul tău turistic poate avea succes numai dacă punerea în aplicare a unei strategii eficiente îi adaugă valoare şi putere.

Această valoare trebuie comunicată, apoi, prin canalele potrivite: pe social media, prin site, prin campaniile de promovare. Dar cum îți definești brandul?

Experiențele pozitive de călătorie, în completarea promisiunilor făcute de brand turistic stimulează marketingul viral organic.

Credibilitatea opiniilor călătorilor adevărați devin tot mai relevante, iar comunicarea şi furnizarea valorii acționează în paralel, consolidându-se reciproc. Câștigi puncte importante în reputația ta online.

În industria ospitalităţii produsul vândut este satisfacţia clientului, iar cele două componente majore ale sale sunt elementele consumate sub denumirea de meniu sau cazare şi interacţiunea dintre personal şi client sub formă de servicii.

Fiecare membru al echipei este parte din produsul vândut şi constituie baza în realizarea unei experienţe plăcute a clientului faţă de serviciile primite.

Este suficient un gest, cuvânt, atitudine nepotrivite, pentru ca ruinarea unui eveniment sau a unui sejur să se întâmple. Pentru că produsul pe care industria ospitalităţii îl vinde este atmosfera, ambianța.

Pentru a putea furniza mereu servicii de calitate este necesar ca fiecare angajat să fie conştient şi responsabil faţă de îndatorirea majoră de a oferi un serviciu de calitate care să-l determine pe client sa revină şi mai mult chiar, să împărtăşească şi celorlalţi experienţa plăcută a serviciilor primite.
Industria Horeca relaționează permanent cu beneficiarii serviciilor. 

Acest avantaj poate fi folosit pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor, pentru a actualiza strategia brandului pe baza feedback-ului direct primit de la clienți, după cum a remarcat Cristian Cărămidă în lucrarea sa fundamentală despre industria ospitalitii: ”Brandul ospitalității”.

Un brand pentru o companie este ca o reputație pentru o persoană. Îți câștigi reputația încercând să faci bine lucrurile dificile

Valoarea unui produs sau serviciu este comunicată consumatorilor şi cu ajutorul preţului.

Prin preţ, consumatorul se poziţionează în raport cu valorile brandului achiziţionat. În acelaşi timp preţul este o formă directă prin care se obţine profitul, scopul oricărei afaceri.

Pe de altă parte consumatorul este interesat de preţul plătit faţă de calitatea produselor şi serviciilor primite.

De aceea este important să definim preţul ca un raport final dintre preţul plătit şi valoarea primită de consumator.

În industria ospitalităţii conceptul de valoare raportat la client poate avea următoarea formulă:

Valoarea este rezultatul cumulării mai multor factori: produs, servicii, locație, ambianță, imagine care determină prețul.

Sensul acestei ecuaţii poate fi ilustrat prin cateva exemple.

Produsul (de exemplu camera de hotel sau locația de evenimente) poate fi îmbunătăţit prin amenajări interioare și dicerse facilități.

Sporirea calităţii serviciilor poate fi realizată prin angajarea unui personal foarte bine calificat, programe de training.

Locaţia este un element important al succesului unei afaceri în domeniul industriei ospitalității și poate fi un factor important în asigurarea profitului.

Fidelizarea clienților, atmosfera, calitatea serviciilor, design-ul, dotările hoteliere, zâmbetul și grija personalului sunt semnături de brand în povestea de succes a unei locații turistice.

Oferiți oaspeților motive să revină, să citească mesajele dvs., să aștepte mailurile cu ofertele de vacanță și să vă menționeze întotdeauna cunoscuților.

Concurenţa poate face la fel. Atunci cum vă diferențiați? Deveniți un brand!

Investiți într-o strategie de brand care să vă poziționeze corect și să vă diferențieze.

Nu investiți în marketing fără o cunoaștere aprofundată a brandului, fără a înțege cui vă adresați, fără o strategie și fără o poziționare.
Programul Promenor Onboarding realizează un audit primar al afacerii dvs. turistice și vă propune măsurile necesare pentru ca să deveniți un brand turistic.

”Marketingul este un efort continuu și constient de a obtine relaționări profitabile cu targetul, cu cei care pot și vor sa cumpere produsul. Brandingul este o filozofie care ghidează efortul de marketing. Brandul poate sa ajute marketingul prin faptul că îi oferă o perspectivă mult mai largă, mai generoasă și mai aproape de strategia de business. Marketingul este mult mai coerent atunci cand are un brand puternic care să-l inspire.Advertisingul are nevoie de diferențiere! Pe cand brandul are nevoie de identitate, de adevăr: ca sa poată livra încredere!”