Știm cu toții că îți dorești să adaugi continuu valoare restaurantului sau pensiunii tale. Ești asaltat zilnic de diverse articole unde este menționat faptul că te vor ajuta să realizezi strategia ideală pentru restaurantul, hotelul său pensiunea ta. Într-un final observi că nu poți identifica concret ce poți face pentru prosperitatea companiei tale. Deseori se poate întâmpla să aplici strategiile care ți-au fost prezentate și să constați că nu se potrivesc domeniului tău de activitate, că au fost prezentate mult prea vag și astfel nu ți-au fost îndeplinite obiectivele.
Cu sprijinul Promenor, misiunea devine simplă, pentru că dispunem de cele mai noi tehnici și strategii de marketing pentru a te ajuta să crești vizibilitatea brandului tău turistic.
Promenor este platforma web de servicii cu o abordare 360 grade a celor mai bune soluții digitale pentru turism.
Ne propunem să punem bazele digitale pentru afacerile naționale de turism din România.
Misiunea noastră este să revoluționăm industria ospitalității și turismului din România.
Ne străduim să vă ajutăm să obțineți cea mai bună performanță digitală, prin servicii și produse integrate care oferă rentabilitate investiției, valorifică și extinde afacerea dvs.
Avem o pasiune pentru ospitalitate și călătorii și ne concentrăm neîntrerupt pe furnizarea de servicii excepționale hotelierilor și oaspeților lor în fiecare zi.
Noi dorim să venim în întâmpinarea ta cu o serie de soluții care se pliază perfect pentru restaurante, hoteluri, pensiuni și alte activități din domeniul HORECA și care te vor ajuta la dezvoltarea companiei.
Majoritatea firmelor care activează în domeniul HORECA dețin un site web. Totuși în foarte multe situații aceste site-uri nu sunt optimizate conform așteptărilor potențialilor clienți. Este foarte important ca atunci când un client deschide o pagină web să identifice ceea ce caută. Astfel ne dorim să vă prezentăm o serie de informații care vă vor ajuta să atrageți cât mai mulți clienți, prin intermediul optimizării site-ului dumneavoastră web.
Site-ul dumneavoastră trebuie să fie profesional, funcțional și ușor de utilizat
În primul rând, este esențial pentru orice site să funcționeze la nivelul optim. Paginile din site trebuie să se încarce rapid, pentru a nu plictisi un vizitator și pentru a nu-l împinge pe acesta să plece de pe site. În al doilea rând, site-ul trebuie optimizat pentru a arăta cât mai bine și pe telefon, deoarece o mare parte dintre persoanele care caută un restaurant, pensiune sau hotel, demarează această căutare de pe un dispozitiv mobil.
Dacă deții un restaurant și există într-o pagină din site-ul tău un formular de comandă, acesta trebuie să fie ușor de identificat și să conțină elementele necesare precum: nume client, număr telefon, adresă și produsele pe care acesta dorește să le comande. În cazul unei pensiuni sau unui hotel, poți introduce un formular unde clientul poate să își rezerve camera.
Și în cazul unui restaurant și în cazul unui hotel sau pensiuni pot exista într-un site alte elemente pe care un vizitator le poate accesa și care trebuie să funcționeze corespunzător pentru a nu crea un disconfort. Spre exemplu, pot exista rubrici unde acesta poate realiza un apel direct din site către un operator al restaurantului sau al hotelului. Un alt exemplu poate fi accesarea directă din site a locației restaurantului sau pensiunii.
Un potențial client, atunci când accesează un site din domeniul HORECA se așteaptă să observe din primul moment o identitate vizuală specifică unui restaurant, pensiune sau hotel. Site-ul trebuie să fie aranjat într-o manieră atractivă, să conțină imagini captivante cu locația, meniul, camerele și alte elemente specifice turismului și text cât mai interesant, dar în același timp și la obiect pentru a da dovadă de profesionalism.
Paginile integrate într-un site din domeniul HoReCa
Pagina” Acasă” este prima pagină cu care are contact un vizitator, în general. Astfel este important ca aceasta să satisfacă așteptările unui potențial client. În cazul unui restaurant, pensiune sau hotel pe prima pagină trebuie să identificăm în primul rând logo-ul companiei, care trebuie să fie cât mai atractiv pentru a rămâne întipărit în mintea unui vizitator. Apoi trebuie să existe un” buton de acțiune” cu numărul de telefon al companiei care să îndemne pe cineva să efectueze un apel către această. Acesta este un element esențial și trebuie să fie cât mai vizibil, fiind foarte căutat de către clienții care doresc să afle informații, să facă o comandă sau să rezerve o cameră.
Urmează expunerea celor mai importante poze, care evidențiază cel mai bine punctele forte ale companiei tale. Un preparat reprezentativ, în cazul unui restaurant sau o cameră deosebită în cazul unui hotel, locația atractivă sau alte elemente care captivează vizitatorii din site. Apoi puteți introduce o descriere care să cuprindă povestea companiei, de la ce a plecat dorința de a activa în domeniul turismului și o prezentare a serviciilor pe care le prestați.
Puteți introduce în prima pagină acel formular despre care spuneam că este important pentru un restaurant în cazul în care un client dorește să facă o comandă online și pentru un hotel atunci când un client dorește să rezerve o cameră. Apoi, puteți folosi alte poze specifice pentru un restaurant și poate fi introdusă și o secțiune unde se poate accesa locația sediului companiei.
În plus, dacă realizați anumite evenimente speciale puteți să expuneți o imagine și un titlu reprezentative, urmând ca turiștii să le poată accesa și să poată obține mai multe informații despre fiecare. Să nu uităm că în zilele noastre există un segment țintă care trebuie atins și anume, turiștii străini. Astfel, nu omiteți să introduceți la începutul paginii posibilitatea turiștilor străini de a selecta limba dorită. De a accesa meniul restaurantul și informațiile despre cazare în engleză sau alte limbi pe care le considerați relevante.
În cazul unui restaurant poate urma o pagină de” Portofoliu” unde este prezentat meniul, poze specifice cu acesta etc. În mod sigur acestea trebuie să fie calitative, să fie eventual realizate de către un fotograf profesionist. Mai apoi, este necesar să introduceți și poze cu produsele din meniu. De asemenea și acestea trebuie realizate în mod profesional. Să nu uităm că este important să expunem produsul cât mai real, pentru a nu provoca dezamăgirea ulterioară a clientului.
Puteți introduce de altfel și poze cu locația, interiorul restaurantului, poze cu mesele și scaunele.
În situația unui hotel sau unei pensiuni pagina de” Portofoliu” trebuie să conțină inițial poze cu dormitoarele. Vizitatorii trebuie să vadă concret că aveți camere cu pat matrimonial, cu două paturi sau ce altfel de camere mai aveți. Este de apreciat dacă realizați pozele profesional, pentru ca aceștia să își facă o idee despre cât de spațioasă este camera, să poată observa frigiderul, televizorul și alte componente esențiale. Nu ezitați să faceți și o poză cât mai reprezentativă cu baia, la fel, pentru a se observa dimensiunea acesteia, dacă este cu vană sau cu duș etc. Puneți poze și cu restaurantul dacă pensiunea sau hotelul deține unul.
Pentru un hotel sau o pensiune puteți să aveți și o pagină unde să fie prezentate camerele în mod individual și serviciile anexate acestora. Puteți pune inițial o poză și un titlu care să fie reprezentative, iar apoi o persoană interesată să poată intra pe o altă pagină care să îl conducă la mai multe detalii despre aceasta. Introduceți detalii despre tipul de pat, dacă există frigider, televizor, aer condiționat, dacă are vedere la anumite obiective importante, ora de check în și check ouţ etc. Și nu uitați să puneți și câteva poze care să demonstreze cele menționate în text.
În final pentru restaurant puteți adăuga o pagină de” Comandă” care să conțină un formular cu detalii despre client și secțiuni unde este specificată comanda acestuia. În plus acesta trebuie să cunoască înainte de a efectua comandă care este prețul total al produselor comandate și metodele de plată disponibile. Această pagină poate conține și elemente de contact al restaurantului, precum: locația, număr de telefon, email pt eventuale informații și sesizări etc.
La fel și în cazul unui hotel sau pensiune se poate realiza o pagină pentru” Rezervări” unde să existe un formular cu informații despre turiști și serviciile pe care le dorește. Este necesar și în acest caz să fie menționat prețul final și metodele de plată disponibile.
Nu uitați să menționați și alte facilități de care dispuneți! De exemplu, un restaurant sau hotel, poate beneficia de piscină, spa, sală de conferințe etc. Menționați acest lucru încă din pagina” Acasă” pentru a fi ușor de observat! Introduceți imagini profesionale cu acestea!
Practici SEO pentru industria hotelieră
Cu siguranță îți dorești ca restaurantul sau hotelul tău să se regăsească în primele pagini de căutare, atunci când un potențial client caută să identifice oferta optimă pentru el.
Deși optimizarea SEO reprezintă un proces îndelungat, este esențial să îl realizezi cât mai bine pentru ca în timp să îți fie găsit cât mai ușor restaurantul său pensiunea într-un browser de căutare.
Textul din paginile site-ului trebuie să fie ușor de citit și de înțeles de către segmentul tău țintă!
Este important să realizezi textul site-ului tău, urmărind anumite reguli, care să te conducă în topul site-urilor din domeniul HORECA.
Reguli care ajută la favorizarea procesului de înțelegere a textului
Propozițiile trebuie să fie cât mai scurte și să facă cât mai concret referire la serviciile hoteliere sau la restaurantul pe care îl deții. Astfel, vei ușura procesul de citire al unui vizitator pe site.
Este indicat ca la fiecare idee nouă pe care o expui, din domeniul HORECA să folosești un nou paragraf. Oferă-le potențialilor clienți cât mai multe idei despre tipul de mâncare pe care o servești, unde este locația restaurantului sau a pensiunii, tipurile de servicii de care pot beneficia aceștia la hotelul tău. Toate aceste idei pot fi structurate foarte eficient dacă, se adaugă un subtitlu atunci când apare o nouă idee principală.
Este recomandat să nu folosești același cuvânt de foarte multe ori, într-un singur paragraf, deoarece vor atrage atenția clientului și acesta nu se va mai putea focusa pe meniul restaurantului, pe tipul de camere deținute de către pensiunea ta etc. Acordă o mare atenție textului tău și nu te abate de la domeniul tău de activitate, HORECA. Textul trebuie să fie cât mai simplu și concis, să folosești fraze scurte, pe înțelesul tuturor.
Alege cuvintele cheie potrivite pentru a obține un SEO de succes!
Cuvintele cheie sunt elemente esențiale pentru site-ul tău. Cuvintele cheie sunt acele cuvinte pe care un potențial client le scrie într-un motor de căutare pentru a găsi, în cazul de față, restaurantul, hotelul său pensiunea potrivită. Atunci când o persoană scrie aceste cuvinte cheie sunt generate rezultate care cuprind un titlu, un text și link-ul site-ului unei companii. Cuvintele cheie trebuie alese pentru fiecare pagină esențială din site-ul tău, fiind selectate din textul acesteia.
Restaurant
Pentru pagina” Acasă”, care expune un rezumat al paginilor care urmează și care implicit introduce un potențial client în lumea HORECA, puteți folosi cuvinte specifice pentru domeniul tău de activitate.
După ce ați stabilit cuvintele cheie, începeți să concepeți titlul care trebuie să conțină cuvântul cheie, de preferat la început și care trebuie să fie cât mai coerent, să cuprindă caracteristici specifice restaurantului dumneavoastră. Urmează descrierea care trebuie să conțină de asemenea cuvântul cheie. Aceasta poate reprezenta efectiv un paragraf din interiorul paginii sau o scurtă descriere a ceea ce prezintă pagina în sine.
Pagina” Meniu” este compusă dintr-o listă în care sunt prezentate produsele restaurantului. În anumite situații, restaurantul are preparate care se evidențiază ca fiind specialitatea bucătarului. Astfel, înainte sau după ce este expusă acea listă de preparate, pot fi prezentate în detaliu acele preparate.
Folosiți un titlu reprezentativ și o descriere, care poate cuprinde textul folosit pentru un preparat.
Pentru pagina” Comandă său Contact” utilizați detalii specifice acestei pagini, raportate și la specificul restaurantului.
La fel și în cazul acestei pagini se va stabili un titlu, iar descrierea poate să cuprindă modalitățile de contact.
Pentru oricare pagină a unui site, care prezintă un restaurant, este esențial să folosiți și poze care să conțină în denumire și cuvintele cheie folosite. În plus, folosiți și câteva link-uri interne, care fac trimitere de la o pagină la alta din interiorul site-ului.
Pe lângă link-urile interne puteți folosi și link-uri externe, care pot face trimitere spre un alt site. Puteți folosi și backlink-uri. Acestea se realizează printr-o colaborare cu un blogger, care va scrie un articol despre restaurantul dumneavoastră și va menționa în pagina articolului și link-ul site-ului restaurantului.
Hoteluri, Pensiuni
Pagina” Acasă” dintr-un site al unui hotel sau a unei pensiuni, cuprinde un scurt text despre hotel, despre serviciile acestuia și multe alte idei captivante pentru un vizitator al site-ului. Astfel, trebuie identificate cuvintele cheie specifice domeniului de activitate.
După ce ați identificat cuvintele cheie, trebuie să identificați și titlul și descrierea potrivite.
Pagina” Servicii” poate cuprinde cuvinte cheie reprezentative pentru tipurile de camere pe care le oferă hotelul său pensiunea și alte facilități care sunt puse la dispoziția clienților. Urmează să stabiliți titlul și apoi descrierea, unde pot fi descrise detalii despre camerele și serviciile oferite.
Pentru pagina de” Contact”, folosiți cuvinte cheie, titlu și descriere care să evidențieze metodele prin care poate contacta un potențial client pensiunea sau hotelul.
La fel ca și în cazul restaurantelor, trebuie să folosiți imagini, iar denumirea acestora să conțină cuvintele cheie. Utilizați link-uri interne și externe pentru a crea o legătură relevantă între paginile site-ului și între site-ul dvs. și alte site-uri semnificative. În plus puteți folosi și backlink-uri. Mai exact, puteți crea o colaborare cu un blogger care descrie în articolele sale diferite destinații turistice. Prin urmare, acesta vă poate eticheta într-un articol care vizează o atracție turistică din zona dumneavoastră.
Sperăm că v-am convins că trebuie să munciți cu drag la realizarea unui site care să vă aducă rezultatele dorite! Trebuie să urmăriți cu atenție toate aspectele menționate de către noi mai sus pentru a satisface cât mai bine cerințele clienților. Acolo unde întâmpinați dificultăți puteți apela cu încredere la echipa Promenor. Această vă va ajuta să vă mențineți în topul companiilor din domeniul HORECA și să vă creați o identitate vizuală care să vă aducă succesul.
Suntem o echipă formată din oameni cu experință și cu inițiativă, care dorește să vă conducă pe culmile succesului!